divendres, 31 de desembre del 2010

Els últims dies de l' any.

He fet una setmana de vacances i podria dir que ha sigut bastant profitosa.

He construït un banc de treball a mida, que era una cosa que feia temps tenia ganes de fer. D' alçada un metre, 90 cm d' ample i 60 de fondària i la Cota 49 avança bastant bé.

Per fer el banc he utilitzat passamà de de 30x2,5 volia perfil en "L" però en 30 no n' hi havia per donar-li més duresa. Tub quadrat de 30x30x1,5mm.


 El passamà està tallat a 45º a les puntes i soldats per fer el sobre.



Un cop fet el marc es posen les potes a nivell i es solden. Per reforçar-les he col·locat un travesser a les dos del darrere que les uneix entre si i en aquest travesser dos talls que van des de l' unió del sobre amb les potes al travesser i així lligar tot el banc i donar-li força i estabilitat. Les dos del davant tenen un tall de passamà que les uneix amb les del darrere per posar-hi una estanteria.


La estructura ha quedat forta i s' aguanta molt bé!!. L' he pintat amb esprai galvanitzat i un sobre de DM de 10mm de color vermell. Això si amb el cargol posat a un cantó.


Respecte la Cota ja he obert l' esmorteïdor que em faltava, sort del cargol del banc i d' una clau que tinc del 30-32. A base de fer força i molta palanca ha sortit tot sense trencar res que ja és molt. Ara caldrà buscar el groc original per pintar-los.

El xasís de la moto ja està tot imprimat i si el temps ho permet el cap se setmana vinent ho pintaré de gris plata! . Les fotos parlen per si soles!



Aquí es veuen tots els elements penjats com pernils assecant-se. Han caigut 4 gotes i ho he hagut de tapar corrents amb una lona!. Per sort no s' han mullat!



Detall de la feina feta que almenys té un color net i maco com es mereix.

Bon any nou a tothom!!!

diumenge, 19 de desembre del 2010

Poca feina

Aquest cap de setmana poca cosa he fet de la Cota. Anar a recollir quatre peces, triar la pintura del xassís i desmuntar els esmorteïdors per portar molles a cromar, pintar-los i arreglar-los.
Per desmuntar-los he utilitzat l' útil que em faig fabricar. Al ser un esmorteïdor petit treballava millor amb un braç:



La contrafemella estava clavada amb el cap superior de l' esmorteïdor però amb una mica de calor i un cop de GT 85 (l' esprai que es veu a la foto) ha sortit amb molta facilitat i sense fer malbé res. De fet son uns esmorteídors Telesco, molt similars als de la Enduro 360 H6 que també son Telesco i que no m' atreveixo a restaurar. Els tinc desmontats però el sistema d' expansió de l' oli amb un plàstic exterior no m' inspira gaire confiança. Així que els retens ja els tinc!.



Al calentar per obrir el tap ha sortir tota la merda que quedava a dins, restes d' oli i aire. No volgueu saber la pudor que feia l' esmorteïdor al obrir-lo i netejar-lo per dins. Us estalviaré la seva descripció, gens agradable i tampoc vull imitar a Patrick Suskind a el Perfum, cadascú lo seu. El tap porta una tòrica abans de la rosca. Com que l' he escalfat he anat obrint a poc a poc i sort he tingut perquè per la pressió que s' ha generat allà dins ha sortit la tòrica del seu lloc. Ha fet una petita expolisoó per la pressió generada i sortia un bon filet de vapor que m' hagués pogut cremar la cara. Cal anar amb molt de compte amb aquestes operacions.


Aquí es pot veure tota la merda com sortia i bullia per sobre el tap. La setmana de després de nadal espero poder fer molta cosa doncs tinc una setmana de vacances.


Bon Nadal a tothom!

dilluns, 13 de desembre del 2010

Un cap de setmana intens

Aquest títol defineix perfectament que he fet molta feina amb la Cota aquest cap de setmana.
Primer vaig desfer el nyap que van fer per aguantar el pedal de fre amb el xasis. Una soldadura mal feta sobre un circlip en un eix quadrat i que estava tot arrodonit. Solució. Amoladora, disc de tallar, paciència, bon pols dónen com a resultat un treball ben fet i fi. Perdoneu la foto que està una mica borrossa. El "reenvio" del fre està una mica marcat però res que no es pugui solucionar amb una mica de tela esmeril.

Trec els ditxosos casquillos del cigonyal a base d' escalfar el càrter amb el soplet! Ja tinc els càrters a punt per portar a sorrejar.
A continuació podeu observar com el casquillo està per sobre el pla del càrter. Picant una mica el càrter a terra va sortir sense dificultats.

Vaig aprofitar per repassar un parell de soldadures del subxasis i del xasis de la moto, molant i soldant de nou i enfortint el casquillo del xasis on s' ubica el pedal de fre (vaig veure una mica dèbil).




Ara intentaré salvar la tapa dreta del càrter ja que l' eix del selector està literalment clavat amb la tapa. Vaig poder-ho obrir perquè va saltar el circlip de l' eix i va saltar del seu allotjament.

També vaig haver se tallar amb la dremel el passador de la varilla d' embrague que estava tot enfarregat i no sortia ni taladrant! Sort que la dremel és per a treballs fins i petits, el càrter i la palanca estan intactes.

Ara quedarà decapar el basculant, preparar el dipòsit i començar a pintar.

dimecres, 8 de desembre del 2010

Mini elevador de motos

Fa temps vaig recopilar material per construir-me un mini elevador casolà. Quan em vaig decidir a fer-ho, m' acabava de comprar un soldador i no en tenia ni idea de soldar. L' invent no va durar gaire perquè de seguida es va desmuntar. Com que aquest pont-cap de setmana ha sigut estrany (el dimarts al matí vaig treballar), diumenge a la Retro i el Montjuic Revival, el dimarts a la tarda em vaig disposar a muntar-ho de nou, aquest cop amb uns coneixements mínims de soldadura que fan que aguantés el meu pes.

Material:
1 gat de Renault Exprés. Crec que és el gat que renault feia servir a finals dels 80 principis dels 90. Donació d'  un conegut d' un cotxe de desguás!

1 tall de viga.

4 retalls de de tubo de cuadrat

Electrodes

Pintura en esprai.

Doncs el resultat és el que veieu: Faltarà provar-ho a la Enduro que li vull fer una revisió completa de dalt a baix i ajustar-la al màxim. La impala serà difícil que l' aixequi perquè el tub va per sota el xassís.

Té bona pinta, i només que em permeti elevar una mica la moto i assegurar-la amb caixes o bidons pe sota les rodes o aixecar-la de darrera o de davant al estil tamborets d' enduro ja em servirà. Els meus ronyons ho agrairan!