dilluns, 26 de març del 2012

Maleïda bobina!

El passat 17 de març de 2012 es va celebrar a la vila de Calonge una nova edició del Cooper Rally, organitzat pel club Mini Cooper que ja va per la tretzena edició.

És una prova divertida, d'un sol dia, que sol ser com "jugar a casa" pels trams tant coneguts com Tossa-Sant Grau, Tossa-Sant Feliu, Els Àngels, Sta. Pellaia, Romanya... La primera edició que hi vaig participar, va ser la onzena, l'any 2010 (vaig quedar tercer classificat en moto), participant tot sol i l'any passat amb el meu company la segona vegada (que per cert va perdre el carnet de ruta i vam quedar desqualificats.


Aquest any hi participàven dos equips de motos de Tossa tots dos amb Yamaha SR 250 (Pont-Ferrando i Marchan-Nadal) un equip BMw R80 (Cardona-Mercader) un equip de Vespa (Janot) i un equip Bultaco Metralla (Curieses).

Bé tornant al que interessa, doncs aquest any, el dimarts abans de la prova, tal i com és habitual en mi, engego la moto per provar instrumentació i donar una volta per veure com va tot. com que soc dels que sempre tenen la moto al dia i a punt, ho faig en poc temps i si quelcom es trenca o faig just després de la prova anterior i no ho deixo per l'últim dia, que un ja no té edats per patir per aquestes coses. Vaig al pàrquing, tres cops de pedal i la fera rugeix com sempre. Provo instruments i tots funcionen bé, per tant la moto ha d'anar bé. Paro la moto, la trec del pàrquing, em calço les botes i la moto ja no engega!!.






Que estrany si fa un moment sonava d'allò més bé. Trec la bugia, derivo l'elèctrode a massa i no fa guspira. Trec la pipa de bugia, derivo el cable directament a massa i no guspireja!. Desconnecto els cables blaus que vénen del volant i fan guspira. La bobina s'ha mort, que estrany, però pot ser, és del 1979 (com jo es clar!). Comprovo la bugia amb la bobina de la impala i fa guspira.

Com que faré el rally sol, truco a en Carles demanant-li la bobina de la seva moto i l'endemà al migdia me la porta a casa. Ja som dimecres. A la tarda vaig al pàrquing i la seva bobina tampoc funciona. 2 bobines mortes en tan poc temps?. Truco a en Carles i em diu que l'últim cop que la va engegar devia fer uns quatre o cinc mesos amb lo que no és fiable que la bobina funcioni. I ara comença la odissea per trobar una bobina de pressa i corrents per dimecres (dia de tancament de les inscripcions) La bobina d' en Carles era una Motoplat nova per estrenar (snif snif) la tenia en Jaume guardada al taller com una relíquia. A més quant dic nova vull dir de les últimes de Motoplat amb entrada pel tacòmetre. Era la última per tant no n'hi queden més. Volto per alguns tallers de Lloret i res de res. Només ho podria trobar a casa d'un Montesista. Truco  a en Xavi Tibau i no en té. Em fa la gestió per cercar una bobina nova. Només em troba de la casa Levistronic (antiga Femsa) que no duren més de dos anys. Dijous provo les dos bobines a la moto d'en Carles i de guspires ni una. Al final trobo una bobina de la marca DZE a Hugo Pla (antics Motoplat), fora de plaç per inscriure'm, perquè la rebo dijous i no vull inscriure'm sense provar la moto. Total que dijous vaig al pàrquing, poso la bobina i la moto torna a ser el rellotge que era abans.

Em va saber greu perquè es un rally molt divertit, que serveix per retrobar vells coneguts que fan gairebé tot el campionat moto clàssic, però tot hi així, no em vaig perdre la sortida el dissabte des de Calonge per saludar-los juntament amb en Taberner (hi havia dos equips de motos de Tossa). També vaig estar a la curva del catxa amb els del M.C. Tossa.

Per la propera serà i si no, més proves hi hauran.