dimecres, 2 de novembre del 2011

Eines: botiga tradicional o internet

Avui dedico un post a les eines que utilitzem per restaurar/reparar les nostres motos clàssiques.

en aquest cas concret parlaré dels extractors de pinyons o politges que també ténen altres usos com per exemple la extracció de coixinets.


doncs bé necessitava un extractor i vaig trucar a la botiga habitual de recamvis demanant preu d'un extractor. 65 euros un de dos potes senzillet i els preua anàven pujant com la escuma: 90 euros el de tres potes, 108 un maletí amb dos extractors... i vaig quedar glaçat perquè la veritat per només utilitzar-los dos o tres vegades l' any no valia la pena tal inversió.


Llavors se'm va ocorre mirar a ebay. Els preus baixaven una mica, però l'escàndol va ser al posar "bearing puller", és a dir el nom de l'eina en anglès. Un joc de tres extractors d'una qualitat suficient per a mi (entenc que per un taller mecànic podria ser que no) per poc més de 24 euros, posat a casa. Vaig fer la comanda el 24 d'octubre a mig matí i el dia 27 d' octubre tenia el paquet a la taula de la meva oficina. en una paraula increïble. Quan demanes quelcom én aquest país i vé per correus tarda més. Els Anglesos ens tornen a passar la ma per la cara tant en preu com en saber fer. Si volem sortir amb rapidesa de la crisis ja cal que espavilem, així no anirem enlloc.


La satisfacció del material comprat al ebay sempre ha sigut molt alta. Vaig comprar un extractor de retens super pràctic per extreure'ls del seu allotjament sense danys (Gracias Julian!) i la veritat que per menys de 10 euros posat a casa és un giny molt pràctic. Fa poc vaig canviar retens de la suspensió davantera de la scoopy 100 de la meva dona i en menys d' un minut vaig treure els retens.

Fa temps un mecànic veterà de Lloret davant una cosa que no vaig poder solucionar em deia: "L' eina fa la feina". I té tota la raó.

3 comentaris:

  1. Ep !...prenc nota i ho demano !!!.
    Jo vaig acabar comprant-ne només un de mida intermitja i em van clavar uns 60€...l'he utilitzat una vegada en dos anys!!!

    Aniria be saber d'algún kit d'extractors de volant de diferents mides...si en saps d'algún, avisa !

    Gràcies per el post.
    Jaume

    ResponElimina
  2. Jaume conjunt d' extractors de volant magnètic no nhe vist cap, sempre els he vist un a un. En aquest tema qui domina més és en Julian que ha trobat autèntiques eines-ganga a bon preu. Abans de comprar alguna cosa aquí cal comparar a ebay, amb búsqueda a tot el món. D' Anglaterra aquí en tres dies!. El mes d'octubre vaig comprar un seient per la bici a Madrid i em va tardar més d'una setmana.

    ResponElimina
  3. Si, jo també he comprat molt a ebay USA i molts països europeus i sempre son molt seriosos...igual que els d'aquí ;-)
    Preguntaré a en Julián per els extractors.

    ResponElimina